OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
(zaproszenie do składania ofert)
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto. Przedmiotem postępowania jest dostawa opryskiwacza sadowniczego.
- Opis przedmiotu zamówienia.
Dostawa opryskiwacza sadowniczego zgodnie z poniższymi minimalnymi wymaganiami/parametrami technicznymi:
Lp. |
Wyposażenie/parametry/opis |
Wymagane minimalne parametry techniczne |
1 |
Stan |
fabrycznie nowy |
2 |
Rok produkcji |
nie starszy niż 2024 r. |
3 |
Zbiornik główny |
300 l (tolerancja +/- 10 l) |
4 |
Zbiornik dodatkowy |
40 l (tolerancja +/- 5 l) |
5 |
Zbiornik do mycia rąk |
15l |
6 |
Przystawka wentylatorowa, min 6 łopat |
|
7 |
Zasięg wysokości opryskiwania |
0,3 -3,5 m |
8 |
Przekładnia 2 + N |
|
9 |
Oprawy podwójne z jednym kompletem dysz |
|
10 |
Pompa o wydajności min. 75 l/min |
|
11 |
Zawór manualny, na długich przewodach – 2 sekcje |
|
12 |
Mieszadło hydrauliczne |
|
13 |
Filtr ssawny i samoczyszczący |
|
14 |
Rama stalowa, ocynkowana ogniowo |
|
15 |
Lanca + wąż min. 30 m (bez zwijaka) |
|
16 |
Typ opryskiwacza - sadowniczy |
|
17 |
Typ montażu - zawieszany 3 punktowo |
|
18 |
Szkolenie przy przekazaniu maszyny |
|
19 |
Gwarancja min 12 miesięcy |
- Dodatkowe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
- Dostawa transportem własnym oferowanego sprzętu do siedziby Zamawiającego;
- Wykonawca zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, w okresie gwarancji lub rękojmi zobowiązany będzie, w przypadku wystąpienia usterki, do naprawy sprzętu w terminie nie dłuższym niż 14 dni od zgłoszenia usterki lub dostarczenia nowego sprzętu wolnego od wad, bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku okresu naprawy wykraczającego poza termin 14 dni od daty zgłoszenia, Wykonawca zobowiązany będzie do dostawy sprzętu zastępczego o klasie i parametrach nie gorszych niż proponowany w przedmiotowym postępowaniu.
- W związku z wykonywaniem napraw gwarancyjnych, Wykonawca nie będzie obciążał Zamawiającego żadnymi kosztami, np.: z tytułu ekspertyz, kosztów dojazdu lub transportu uszkodzonego i naprawionego przedmiotu Umowy do Zamawiającego.
- Po zakończeniu okresu gwarancyjnego Wykonawca zapewni bezpłatny przegląd oferowanego sprzętu.
- Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zapewni szkolenie wyznaczonych pracowników Zmawiającego z obsługi zaoferowanego sprzętu.
- Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych, spełniających wszelkie normy, parametry lub standardy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia użyto sformułowania równorzędny – oznacza ono, to samo co równoważny, zgodnie z opisem w zdaniu poprzednim, tak jak i w przypadku wskazania konkretnych znaków towarowych.
- Zamawiający uzna za równoważne rozwiązania techniczne, jeśli oferują one ten sam efekt funkcjonalny lub spełniają wymagane parametry techniczne, nawet jeśli różnią się marką, modelem czy innymi cechami.
- Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego instrumenty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
- Termin realizacji zamówienia do 30 dni od złożenia zamówienia lub podpisania umowy.
- Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 22.06.2025 roku.
- Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie. Do oferty Wykonawca dołączy specyfikację techniczną oferowanego urządzenia potwierdzającą zgodność produktu z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia.
- Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 361, 852, 1473, 1721, 1911, z 2025 r. poz. 222. z póź. zm.) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia razem z dostawą do siedziby Zamawiającego.
- Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł. netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie na dostawę (kwota poniżej 15000,00 zł. netto).
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na dostawę opryskiwacza sadowniczego, znak sprawy DAZ.2540.471.2025” do 9 czerwca 2025 roku
w skrzynce podawczej na parterze Instytutu portiernia budynku A, do godz. 1000 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Damian Maciejewski tel. 796 360 310; e-mail:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. w godzinach od 730 do 1530.
Dyrektor Instytutu Dendrologii
Polskiej Akademii Nauk
prof. dr hab. inż. Andrzej M. Jagodziński
Złączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Wzór umowy,
Nr 3 Klauzula RODO,
Nr 4 Wzór protokołu odbioru.
Kórnik, 03.06.2025 r.