OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU NA WYKONANIE USŁUGI
(zaproszenie do składania ofert)
Ogłoszenie o unieważnieniu postępowania
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. . (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320. z późn. zm.) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem postępowania jest wykonanie zabiegów z zakresu pozyskania drewna w Arboretum i Lesie Doświadczalnym Zwierzyniec dla Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk.
Pozyskanie drewna może być wykonywane w technologii: pozyskania pilarką lub maszynami wielooperacyjnymi.
Maszyny wielooperacyjne powinny być odpowiednio dobrane do rodzaju pozyskania, nie mogą powodować ponadnormatywnych uszkodzeń drewna, zapisanych w normach i warunkach technicznych, obowiązujących w PGL LP. Technologia pozyskania drewna, zarówno pilarką jak i maszynami wielooperacyjnymi nie może powodować uszkodzeń pozostającego drzewostanu.
Prace przy pozyskaniu drewna organizuje Wykonawca, mający na uwadze w szczególności:
- zapewnienie właściwych warunków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wymagania zamawiającego dotyczące ilości oraz struktury sortymentów drzewnych,
- termin realizacji zlecenia,
- wymóg minimalizacji uszkodzeń w środowisku leśnym przy realizacji zlecenia,
- ograniczenia wynikające z zasad ochrony przyrody.
Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania bieżącej przejezdności dróg leśnych położonych na terenie oraz sąsiedztwie pozycji cięć, na których odbywa się zabieg. Drzewa, które zostały ścięte na drogi leśne, obiekty melioracji wodnych, grunty obce, bagna, itp. muszą być niezwłocznie uprzątnięte. Wykonawcę ponadto zobowiązuje się do pozostawienia dróg leśnych, szlaków zrywkowych w niepogorszonym stanie niż w dniu rozpoczęcia prac.
W przypadku uszkodzenia szlaków zrywkowych oraz dróg leśnych wynikających z zastosowanej technologii zrywki, Wykonawcę zobowiązuje się do naprawienia szkód powstałych w wyniku jego działalności tj. uprzątnięcia zalegających gałęzi, zarównania kolein, odtworzenie drożności rowów odwadniających oraz przepustów.
Stosy każdego sortymentu oraz rodzaju drewna składamy oddzielnie, na legarach, zabezpieczając je przed rozsunięciem. Pozostałe czynności związane z sortymentacją, przygotowaniem drewna do pomiaru wykonywać należy zgodnie z zapisami zawartymi w Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 29 września 2020 r. w sprawie wprowadzenia warunków technicznych stosowanych w obrocie surowcem drzewnym w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
Nie dopuszcza się opierania stosów oraz mygieł o stojące drzewa.
Bezpośrednio po wyrobie sortymentów na pozycjach, na których występują odnowienia należy złożyć gałęzie zalegające na odnowieniach naturalnych lub sztucznych. Oznakowanie pozycji cięć przy pomocy tablic ostrzegawczych leży po stronie Wykonawcy.
W zestawieniu na pozycji nr 29 są ujęte cięcia przygodne.
Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z Ustawą o lasach z dnia 28 września 1991 r., zasadami hodowli lasu, instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej.
Lp |
Wydz. |
Pow. |
Grupa cz. |
Gat |
S2A |
S4 |
R-m S |
1 |
2b |
1,1 |
TPP |
Md |
15,00 |
45,00 |
60,00 |
2 |
3l |
1,83 |
TWP |
So |
10,00 |
30,00 |
40,00 |
3 |
3l |
TWP |
Md |
5,00 |
20,00 |
25,00 |
|
4 |
3l |
TWP |
Ol |
10,00 |
10,00 |
||
5 |
4o |
0,43 |
TWP |
Św |
|
10,00 |
10,00 |
6 |
5g |
0,94 |
TPP |
S0 |
20,00 |
30,00 |
50,00 |
7 |
5h |
0,32 |
TPP |
So |
5,00 |
15,00 |
20,00 |
8 |
5j |
0,79 |
TPP |
Md |
10,00 |
30,00 |
40,00 |
9 |
6a |
1,57 |
TWP |
So |
|
15,00 |
15,00 |
10 |
6a |
TWP |
Md |
10,00 |
40,00 |
50,00 |
|
11 |
6a |
|
TWP |
Brz |
|
15,00 |
15,00 |
12 |
6b |
1,64 |
TWP |
Md |
10,00 |
60,00 |
70,00 |
13 |
6b |
|
TWP |
Brz |
|
5,00 |
5,00 |
14 |
6c |
2,4 |
TWP |
Md |
30,00 |
70,00 |
100,00 |
15 |
9j |
0,51 |
TWP |
So |
|
25,00 |
25,00 |
16 |
9l |
0,13 |
TPP |
Md |
|
8,00 |
8,00 |
17 |
9m |
0,02 |
TPP |
So |
|
2,00 |
2,00 |
18 |
10h |
0,65 |
TWP |
So |
10,00 |
25,00 |
35,00 |
19 |
10h |
TWP |
Ol |
|
5,00 |
5,00 |
|
20 |
10i |
0,43 |
TWP |
Św |
|
5,00 |
5,00 |
21 |
10i |
|
TWP |
Md |
|
5,00 |
5,00 |
22 |
10i |
TWP |
Dbc |
5,00 |
5,00 |
||
23 |
10p |
0,89 |
TWP |
Md |
|
20,00 |
20,00 |
24 |
10p |
|
TWP |
Św |
|
15,00 |
15,00 |
23 |
10p |
TWP |
Brz |
5,00 |
5,00 |
||
24 |
10p |
|
TWP |
Ol |
|
5,00 |
5,00 |
25 |
11h |
1,38 |
TPP |
Św |
|
20,00 |
20,00 |
26 |
11h |
|
TPP |
Ol |
|
30,00 |
30,00 |
27 |
11h |
|
TPP |
Brz |
|
15,00 |
15,00 |
28 |
12g |
0,23 |
TPP |
So |
|
15,00 |
15,00 |
29 |
|
|
NN |
|
|
100,00 |
100,00 |
RAZEM |
15,26 |
|
|
125,00 |
700,00 |
825,00 |
- Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 14.04.2025 r.
- Termin wykonania całości usługi – do 05.12.2025 r.
- O możliwym terminie rozpoczęcia prac Zamawiający poinformuje z 30 dniowym wyprzedzeniem. Zlecenie uznaje się za wykonane jeśli zostanie zrealizowane w ilości 825 m3 pozyskania drewna z tolerancją +/- 15% tej ilości.
- Oferty wg wzoru stanowiącego zał. nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę za pozyskanie 1m3 drewna (dla TPP i TWP), zrywki 1m3 drewna oraz cenę za wykonanie całości prac wg podanej ilości drewna.
- Zamawiający dopuszcza możliwość rozliczenia każdego etapu usługi za pomocą faktur częściowych. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony protokołu odbioru
wykonania usługi lub jej części, zgodnie z załączonym wzorem - załącznik nr 4. - Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) spowoduje odrzucenie oferty.
- Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert: Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na pozyskanie drewna znak sprawy: DAZ.2540.218.2025” do 01.04.2025 roku do godz. 10:00 w skrzynce podawczej Instytutu portiernia budynku „A”, lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Wiesław Płócieniak, w godzinach 7:30 do 15:30 tel.: 601857261; e-mail
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , pod względem merytorycznym Zbigniew Łyszczarz, w godzinach 7:00 do 15:00 tel.: 533 343 312; e-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .
Zastępca dyrektora ds. organizacji i rozwoju
Instytutu Dendrologii PAN
dr hab. inż. Emilia Pers-Kamczyc, prof. ID PAN
Załączniki:
Nr 1 formularz ofertowy
Nr 2 wzór umowy
Nr 3 klauzula informacyjna RODO
Nr 4 wzór protokołu
Kórnik, 24.03.2025 r.