1. WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM:
- wykształcenie wyższe, preferowane w zakresie administracyjnym, zarządzania projektami, administracji publicznej lub pokrewnym,
- biegła znajomość obsługi komputera (środowisko Windows, aplikacje biurowe MS Office) oraz urządzeń peryferyjnych (drukarka, skaner),
- minimum 3-letnie doświadczenie w pracy administracyjno-biurowej, preferowane w jednostce naukowej lub innej jednostce szkolnictwa wyższego,
- znajomość zasad funkcjonowania programów finansowania nauki w Polsce i UE,
- znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
- w przypadku cudzoziemców znajomość języka polskiego w mowie i piśmie,
- doskonałe umiejętności organizacyjne i komunikacyjne.
2. DODATKOWYM ATUTEM BĘDĄ:
- doświadczenie w pozyskiwaniu środków na projekty naukowe polskie i zagraniczne,
- doświadczenie w prowadzeniu projektów w ramach funduszy Unii Europejskiej i programu Erasmus+,
- znajomość przepisów RODO,
- znajomość systemów osf, LSI, Funding&Tenders Portal.
3. ZADANIA:
- wsparcie merytoryczne i administracyjne działań związanych z pozyskiwaniem finansowania zewnętrznego (NCN, NCBR, FNP, Horyzont Europa, fundusze strukturalne, projekty infrastrukturalne i inne),
- dbanie o poprawność formalną wniosków projektowych,
- monitorowanie terminów naborów i informacji o dostępnych źródłach finansowania oraz przekazywanie informacji pracownikom i doktorantom o możliwościach ubiegania się o środki finansowe na realizację badań naukowych, infrastrukturę badawczą oraz aktywność popularyzatorską,
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu aplikowania o fundusze zewnętrzne,
- współpraca z jednostkami administracyjnymi Instytutu w zakresie działania DIN,
- wsparcie pracowników i doktorantów w obszarze dotyczącym otwartych danych badawczych, w tym publikowania wyników badań w formule open access.
4. OFERUJEMY:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
- pozytywną atmosferę w pracy i otwartą komunikację w zespole,
- narzędzia niezbędne do realizacji zadań,
- możliwości rozwojowe (szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne),
- współpracę z interdyscyplinarnym oraz międzynarodowym zespołem naukowców.
5. WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW:
- podanie o zatrudnienie na stanowisko asystenta informacji naukowej adresowane do Dyrektora Instytutu,
- Curriculum Vitae,
- kopie świadectw potwierdzających wykształcenie,
- kwestionariusz osobowy,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
- zaświadczenia potwierdzające zakończone szkolenia.
- Dokumenty należy składać drogą elektroniczną w Dziale Informacji Naukowej Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk (Magdalena Łukowiak,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ) z tematem wiadomości: „Konkurs na stanowisko Asystent/Asystentka Informacji Naukowej” w formie załącznika pdf. Jeżeli wysyłka drogą elektroniczną nie jest możliwa, akceptowane są też zgłoszenia przesłane na adres Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk, ul. Parkowa 5, 62-035 Kórnik z dopiskiem na kopercie „Konkurs na stanowisko Asystent/Asystentka Informacji Naukowej”.
Prosimy nie przysyłać oryginałów dokumentów.
- Termin przyjmowania zgłoszeń: 19.09.2025 r.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 15.10.2025 r.
- Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk nie zapewnia mieszkania.
- Instytut zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.
Kórnik, 20.08.2025 r.
Osoby zainteresowane podjęciem pracy w Instytucie Dendrologii Polskiej Akademii Nauk w Kórniku prosimy o załączenie do składanych dokumentów oświadczenia o brzmieniu następującym:
„Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podczas procesu rekrutacji na stanowisko Asystent/Asystentka Informacji Naukowej prowadzonej przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk z siedzibą w Kórniku (62-035) ul. Parkowa 5 w celu zawarcia umowy o pracę.”
W wykonaniu obowiązków nałożonych przez art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej zwanym także „RODO”, Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk informuje, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach jest Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk z siedzibą 62-035 Kórnik
ul. Parkowa 5 (zwany dalej także „Administratorem”).
Kontakt z Administratorem możliwy jest za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu realizacji procesu rekrutacyjnego na stanowisko wskazane w ogłoszeniu rekrutacyjnym.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W razie cofnięcia danej zgody, dane objęte daną zgodą przetwarzane na jej podstawie zostaną niezwłocznie usunięte.
Zgodę można cofnąć poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia procesu rekrutacji i zostaną usunięte najpóźniej w ciągu 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji.
Przewidywane kategorie odbiorców danych: to dostawcy usługi publikacji ogłoszeń o pracę, dostawcy systemów do zarządzania rekrutacjami, dostawcy usług IT takich jak dostawcy systemów informatycznych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udziału w procesie rekrutacji.
Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, w tym otrzymania ich kopii, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przeniesienia danych (na których przetwarzanie wyrażono zgodę). Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Kwestionariusz osobowy wersja PL
Oświadczenie o przetwarzaniu danych wersja PL
ENGLISH VERSION
1. REQUIREMENTS FOR CANDIDATES:
- higher education, preferably in administration, project management, public administration, or a related field,
- proficiency in computer operation (Windows environment, MS Office applications) and peripheral devices (printer, scanner),
- minimum 3 years of experience in administrative and office work, preferably in a research unit or other higher education institution,
- knowledge of the functioning of research funding programs in Poland and the EU,
- proficiency in English, spoken and written,
- for foreign applicants, proficiency in Polish (spoken and written),
- excellent organizational and communication skills.
2. ADDITIONAL ASSETS:
- experience in obtaining funding for Polish and international scientific projects,
- experience in managing projects under European Union funds and the Erasmus+ program,
- knowledge of GDPR regulations,
- familiarity with systems such as OSF, LSI, Funding & Tenders Portal.
3. RESPONSIBILITIES:
- substantive and administrative support for activities related to obtaining external funding (NCN, NCBR, FNP, Horizon Europe, structural funds, infrastructure projects, and others),
- ensuring the formal correctness of project applications,
- monitoring deadlines and information on available funding sources and informing employees and PhD students about opportunities to apply for funding for scientific research, research infrastructure, and outreach activities,
- conducting internal training on applying for external funds,
- cooperation with the administrative units of the Institute in the scope of DIN activities,
- supporting employees and PhD students in the field of open research data, including publishing research results in open access.
4. WE OFFER:
- full-time employment contract,
- positive working atmosphere and open communication in the team,
- tools necessary to perform tasks,
- development opportunities (internal and external training),
- cooperation with an interdisciplinary and international team of scientists.
5. REQUIRED DOCUMENTS:
- application for employment as a Assistant in Scientific Information addressed to the Director of the Institute,
- Curriculum Vitae,
- copies of certificates confirming education,
- personal questionnaire,
- consent to the processing of personal data,
- certificates confirming completed training.
6. DOCUMENT SUBMISSION:
Documents should be submitted electronically to the Department of Scientific Information of the Institute of Dendrology, Polish Academy of Sciences (Magdalena Łukowiak,
If electronic submission is not possible, applications may also be sent to: Institute of Dendrology, Polish Academy of Sciences, ul. Parkowa 5, 62-035 Kórnik, with the note on the envelope: “Competition for the position of Assistant in Scientific Information.”
Please do not send original documents.
- Application deadline: September 19, 2025.
- The competition will be decided by October 15, 2025.
- The Institute of Dendrology of the Polish Academy of Sciences does not provide housing.
- The Institute reserves the right to contact selected candidates only.
Kórnik, August 20, 2025
Interested persons are requested to attach to the submitted documents a statement with the following wording:
“I hereby consent to the processing of my personal data during the recruitment process for the position
of Assistant in Scientific Information conducted by the Institute of Dendrology, Polish Academy of Sciences, based in Kórnik (62-035), ul. Parkowa 5, for the purpose of concluding an employment contract.”
In accordance with Article 13 of Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and
on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation, GDPR), the Institute of Dendrology, Polish Academy of Sciences informs that:
- The administrator of your personal data contained in the recruitment application and attached documents is the Institute of Dendrology, Polish Academy of Sciences, ul. Parkowa 5, 62-035 Kórnik (hereinafter referred to as the “Administrator”).You can contact the Administrator by e-mail at