BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
  • Bip dodatkowe pola informatycjne:

    Wytwarzający: dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN
    Osoba publikująca: Wiesław Płócieniak

OGŁOSZENIE

O ZAMÓWIENIU NA WYKONANIE USŁUGI

(zaproszenie do składania ofert)

 

prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto.

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

Wykonanie okresowej (rocznej) kontroli budynków, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego elementów budynków i instalacji budowlanych w budynkach i budowlach Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk (w tym uzupełnianie książek obiektów budowlanych),
w zakresie o którym mowa w art. 62 ust.1 pkt. 1 lit. a, ust z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2025.418 z późn. zmianami).

Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji w terenie przed złożeniem oferty, we wcześniej uzgodnionym terminie.

  1. Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 05.12.2025 r.
  1. Termin wykonania usługi: do 31.12.2025 r.
  1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie przez Wykonawcę, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w tym:
    a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
    b) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i wodociągowych.

Spełnienie tego warunku jest wymagane pod rygorem odrzucenia oferty.

  1. Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie.
  1. Zamawiający dopuszcza możliwość rozliczenia każdego etapu usługi za pomocą faktur częściowych. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony protokołu odbioru wykonania usługi lub jej części, zgodnie z załączonym wzorem - załącznik nr 4 oraz uzupełnienie książek obiektów budowlanych.
  2. Uzupełnienie książek obiektów budowlanych w siedzibie Zamawiającego nastąpi do 14 dni roboczych od dnia dostarczenia protokołów przeglądów.
  1. Podstawą wystawienia faktury jest uzupełnienie książek obiektów budowlanych oraz dostarczenie protokołów przeglądu zawierających:

a) Dane ewidencyjne obiektu;
b) Uprawnienia i przynależności do izb samorządów zawodowych. Protokół powinien być podpisany przez osoby sporządzające ww. dokument, wraz z oświadczeniem
o zgodności jego sporządzenia z przepisami prawa budowlanego;
c) Podanie podstawy prawnej, aktów normatywnych, literatury na podstawie której sporządzono protokół;
d) Opis ogólny obiektu, parametry charakterystyczne obiektu;
e) Wyszczególnienie i opisanie poszczególnych elementów obiektu, zestawionych tabelarycznie, wraz z podziałem na m.in.: elementy konstrukcyjne główne, przegrody budowlane (ściany, stropy), pomieszczenia, klatki schodowe, komunikację, dach (konstrukcja, pokrycie, orynnowanie, opierzenia), instalacje sanitarne, elektryczne, odgromowe, teletechniczne, elementy zagospodarowania przy obiekcie (zieleń, utwardzenia, parkingi, mała architektura i infrastruktura towarzysząca), porządek w obiekcie i otoczeniu, bezpieczeństwo w zakresie ochrony PPOŻ., instalacje sanitarne
i elektryczne w zakresie podstawowych informacji na ich temat i oględzin wizualnych;
f) Wyszczególnienie tabelaryczne poszczególnych usterek obiektu, wskazanie zakresu ich naprawy oraz podaniem okresu naprawy;
g) Ocenę techniczną każdego z elementów obiektu (tj. m.in. konstrukcji, przegród, stolarki, bezpieczeństwa PPOŻ., itp.);
h) Ocenę ogólną stanu obiektu oraz wartość użytkową obiektu;
i) Dokumentację fotograficzną każdej usterek obiektu, wraz z odniesieniem do punktu w tabeli;
j) Podsumowanie i wnioski końcowe w których należy określić ewentualne zagrożenia związane z obiektem, bezpieczeństwem użytkowników wraz z wyszczególnieniem przyczynowo-skutkowym elementów do naprawy, które są istotne do dalszego funkcjonowania i użytkowania obiektu.

9. Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535) spowoduje odrzucenie oferty.
10. Kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
11. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
13. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia lub zmniejszenia zakresu zamówienia. Zamian zakresu zamówienia dopuszczalna jest w sytuacji nabycia lub zbycia nieruchomości a także gdy zmianie ulegnie umowa użyczenia na podstawie której Zamawiający dysponuje nieruchomościami.
14. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na wykonania okresowej kontroli budynków, znak sprawy DAZ.2540.993.2025” do 21 listopada 2025 roku w skrzynce podawczej Instytutu w portierni budynku „A”, do godz. 10:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
15. Wynik postępowania zostanie ogłoszony na stronie internetowej Zamawiającego: https://www.idpan.poznan.pl/pl/biuletyn-informacji-publicznej
16. Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest mgr inż. Radosław Rakowski tel. 575 771 655; e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
w godzinach od 7:30 do 15:30.

Załączniki:
Nr 1 formularz ofertowy
Nr 2 wzór umowy
Nr 3 klauzula informacyjna RODO
Nr 4 wzór protokołu
Nr 5 wykaz budynków i budowli ID PAN

 Pobierz załączniki

 

Zastępca dyrektora ds. naukowych
Instytutu Dendrologii PAN

dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN

 

Kórnik, 14.11.2025 r.