OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU Z DZIEDZINY NAUKI
(zaproszenie do składania ofert)
o wartości szacunkowej mniejszej niż progi unijne, których przedmiotem są dostawy lub usługi służące wyłącznie do celów prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych, które nie służą prowadzeniu przez zamawiającego produkcji masowej służącej osiągnięciu rentowności rynkowej lub pokryciu kosztów badań lub rozwoju – art. 11 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, z 2025 r. poz. 620, 769, 794, 1165, 1173 z późn. zm.).
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie analizy chemicznej 90 i 900 prób glebowych oraz środowiskowych.
Zadanie 1
Usługa analiz chemicznych prób glebowych oraz prób środowiskowych (grzybnia grzybów wielkoowocnikowych) Łączna liczba prób do analiz wynosić będzie 90 (+/- 10%).
W zakres świadczonej usługi wchodzi:
- Określanie zawartości węgla całkowitego i organicznego z wykorzystaniem analizatora węgla.
- Określenie stężenia azotu ogólnego metodą Kjeldahla.
- Określenie stężeń N-NO3 i N-NH4 z wykorzystaniem chromatografii jonowej.
- Określenie stężenia fosforu przyswajalnego z wykorzystaniem chromatografii jonowej – metoda Olsena.
- Określenie stężeń przyswajalnych form wapnia, potasu i magnezu z wykorzystaniem spektrofotometrii absorpcji atomowej – ekstrakcja octanem amonu.
- Jakość wykonywanych analiz powinna być zweryfikowana za pomocą Certyfikowanych Materiałów Referencyjnych (ISE 859, ISE 912, ISE 995; WEPAL)
- Waga pojedynczej próby wynosi do 50g.
- Materiał do analiz zostanie dostarczony jednorazowo, na koszt Wykonawcy, najpóźniej 2 tygodnie od daty podpisania umowy.
- Proponowany termin realizacji zamówienia: miesiąc od dostarczenia prób, nie później niż 15.12.2025 r. od Termin wykonania usługi Zamawiający rozumie jako termin przekazania wyników.
Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenie o stosowaniu Certyfikowanych Materiałów Referencyjnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego oświadczenia.
Zadanie 2
Usługa analiz chemicznych prób środowiskowych (liście oraz igły w formie suchej 4 gatunków drzew). Łączna liczba prób do analiz wynosić będzie 900 (+/- 10%).
W zakres świadczonej usługi wchodzi:
Wymagane metody pomiaru zawartości pierwiastków i odczynu gleby
- zawartość C organicznego – metodą oksydacyjno-miareczkową, poprzez utlenianie węgla za pomocą dwuchromianu potasu K2Cr2O7 w obecności H2SO4 w bloku mineralizacyjnym w temperaturze 150°C przez 30 minut i miareczkowanie nadmiaru dwuchromianu potasu K2Cr2O7 przez siarczan żelaza w formie FeSO4×7H2O (Nelson and Sommers, 1996).
- azot ogólny – metoda Kjeldahla.
- Wynik w % N tot w suchej glebie, dokładność 0,001%,
- pH Pomiar odczynu gleby –pH w H2O
- Jakość wykonywanych analiz powinna być zweryfikowana za pomocą Certyfikowanych Materiałów Referencyjnych (ISE 859, ISE 912, ISE 995; WEPAL)
- Waga pojedynczej próby wynosi do 2-5g.
- Materiał do analiz zostanie dostarczony jednorazowo, na koszt Wykonawcy, najpóźniej 2 tygodnie od daty podpisania umowy.
- Proponowany termin realizacji zamówienia: miesiąc od dostarczenia prób, nie później niż 15.12.2025 r. od Termin wykonania usługi Zamawiający rozumie jako termin przekazania wyników.
Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenie o stosowaniu Certyfikowanych Materiałów Referencyjnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego oświadczenia.
- Termin związania ofertą – 14 dni tj. do 30 października 2025 r.
- Proponowany termin realizacji zamówienia: miesiąc od dostarczenia prób, nie później niż 15.12.2025 r.
- Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie.
- Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy z dnia 24 stycznia 2025 r. o zmianie ustawy
o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2025 poz. 222) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia. - Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania.
- Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
- Wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, z terminem płatności 21 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony protokołu odbioru przedmiotu usługi lub jej części – załącznik nr 4.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na wykonanie analizy chemicznej 90 i 900 prób znak sprawy: DAZ.2540.876.2025” do 17 października 2025 roku w skrzynce podawczej Instytutu portiernia budynku A, do godz. 10:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Wiesław Płócieniak, tel.: 601 857 261; e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w godzinach od 7:30 do 15:30.
Zastępca dyrektora ds. naukowych
Instytutu Dendrologii PAN
dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN
Załączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Wzór umowy,
Nr 3 Klauzula RODO,
Nr 4 Wzór protokołu.
Kórnik 09.10.2025 r.