BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
  • Bip dodatkowe pola informatycjne:

    dr hab. inż. Emilia Pers-Kamczyc, prof. ID PAN
    Osoba publikująca: Grzegorz Płócieniak

 Informacja o zmianie treści ogłoszenia z dnia 01.07.2025 r.

W związku ze zmianą treści ogłoszenia punkty 6,7,10 otrzymują następujące brzmienie:

6. Podstawowym kryterium wyboru oferty jest zaoferowana stawka roboczogodziny brutto. Za najkorzystniejsze uznane zostaną oferty z najniższą stawką roboczogodziny brutto. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert zawiera taką samą stawkę roboczogodziny brutto rozstrzygające będzie:

- w pierwszej kolejności – posiadanie uprawnień pilarza,
- w drugiej kolejności – posiadanie czynnego prawa jazdy i dysponowanie samochodem osobowym do przewozu osób i materiału badawczego,
- w trzecie kolejności – wynik przeprowadzonego testu kompetencji.

7. Umowy zostaną podpisane z 21 Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejszą ofertę.

10. Oferty ze stawką roboczogodziny brutto poniżej 30,50 zł podlegają odrzuceniu z uwagi na przepisy określające wysokość minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. 

Zmianie ulega również treść załacznika, który otrzymuje następujące brzmienie:

 Załączniki z dnia 01.07.2025 r.


OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU Z DZIEDZINY NAUKI
(zaproszenie do składania ofert)

o wartości szacunkowej mniejszej niż progi unijne, których przedmiotem są dostawy lub usługi służące wyłącznie do celów prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych, które nie służą prowadzeniu przez zamawiającego produkcji masowej służącej osiągnięciu rentowności rynkowej lub pokryciu kosztów badań lub rozwoju – art. 11 ust. 5 pkt
1 ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320. z późn. zm.).

1. Opis przedmiotu zamówienia:

Zamawiający planuję utworzenie do 3 zespołów po 7 osób. Zespoły będą zbierały materiał w następujących województwach: podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie, dolnośląskie, zachodniopomorskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie. Praca odbywać się będzie w terenie na powierzchniach leśnych w zarządzie Lasów Państwowych. Do głównych zadań należeć będzie pomiar wysokości, pierśnicy – dla drzewek wyższych niż 1,3 m, i średnicy w szyi korzeniowej drzew w celu wykonania krzywej wysokości i wyboru drzew modelowych. Drzewa modelowe zostaną wykopane i rozdzielone na komponenty – pień/ strzała, korzenie grube oraz gałęzie ulistnione.
Z każdego komponentu, po zważeniu w terenie w stanie świeżym, należy pobrać próbę reprezentatywną dla całości biomasy danego komponentu. Drzewa zostają ponadto poddane analizie wieku polegającej na liczeniu przyrostów rocznych w szyi korzeniowej. Korzenie grube zostaną zważone, a następnie rozdrobnione i pobrana zostanie z nich próba o masie 0,5 kg.
Z każdej powierzchni badawczej pobrane zostanie po osiem próbek runa i ścioły (każdy typ materiału oddzielnie). Po pobraniu ścioły i runa, w środku co drugiej powierzchni wyznaczonej poprzez ramki, pobrane zostaną próbki korzeni drobnych (za pomocą pobieraków do korzeni, głębokość 0-20 i 20-40 cm). Na każdej powierzchni badawczej wykonany zostanie profil glebowy oraz pobrane zostanie 5 próbek gleb (do skały macierzystej) w celu oszacowania zawartości w nich węgla organicznego.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert przez osoby fizyczne.

Zamawiający zapewnia zwrot udokumentowanych kosztów podróży, (przejazd samochodem wg ryczałtu oraz nocleg).

Zamawiający zapewnia sprzęt ochronny dla pilarza (nogawice, kask oraz ochronniki słuchu i okulary/przyłbice).

Dla wszystkich wykonujących prace w zostaną zapewnione rękawice ochronne, środki przeciwko owadom i kleszczom, a wyrazie konieczności kaski i kamizelki odblaskowe.

Wymaganie warunki do złożenia oferty:

- znajomość podstawowych gatunków lasotwórczych (weryfikacja umiejętności nastąpi poprzez test kompetencji, który zostanie przeprowadzony przed podpisaniem umowy),

- znajomość podstawowych pojęć z zakresu leśnictwa (np. runo leśne, ścioła, biomasa, pierwsze i drugie piętro drzewostanu, oddział, drzewostan, leśnictwo, adres leśny, słupek oddziałowy, umiejętność wykonania profilu glebowego, pień/ strzała, korzenie grube oraz gałęzie ulistnione),

- gotowość do pracy w terenie od 7 lipca do 31 września 2025 r. Zamawiający oczekuje dostępności minimum 30 dni w podanym przedziale,

- umiejętność pomiarów pierśnicy oraz wysokości drzew z użyciem wysokościomierza Suunto PM-5.

Dodatkowe wymagania:

- umiejętność pracy w grupie,

- dbałość o powierzony sprzęt,

- skrupulatność i dokładność,

- wykształcenie przyrodnicze (leśne, biologiczne bądź pokrewne) średnie lub wyższe,

- posiadanie prawa jazdy oraz gotowość wykorzystywania samochodu prywatnego do przewozu osób i materiału zebranego w terenie,

- posiadanie kursu pilarza.

- wymagane jest, aby w każdym zespole minimum jedna osoba posiadała uprawnienia pilarza oraz dwie osoby dysponowały pojazdem osobowym, który umożliwia transport min 4 osób.

2. Termin wykonania – od 7 lipca do 30 września 2025 r. Zamawiający oczekuje dostępności minimum 30 dni w podanym przedziale.
3. Termin związania ofertą – 7 dni licząc od dnia złożenia oferty.
4. Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie
5. Oferta powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia.
6. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
7. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa.
8. Warunkiem zapłaty jest dostarczenie Zamawiającemu raptularzy terenowych wraz ze zdjęciami profilu glebowego i powierzchni. Zamawiający przewiduje miesięczne okresy rozliczeniowe.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
10. Stawka roboczogodziny oferowana przez Zamawiającego 31,00 zł brutto.
Oferty należy elektronicznie w temacie wiadomości należy podać: „Oferta cenowa na wykonanie prac terenowych”.
Znak sprawy: DAZ.2540.577.2025. Oferty należy składać na minimum 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia prac, jednak nie później niż do 16 września 2025 roku drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
11. Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia jest Pan Dawid Adamczyk (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz Pani Roma Żytkowiak (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) w godzinach od 7:30 do 15:30.

Załączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Klauzula RODO,

 

 

Zastępca dyrektora ds. organizacji i rozwoju

Instytutu Dendrologii PAN

dr hab. inż. Emilia Pers-Kamczyc , prof. ID PAN

Kórnik, 30.06.2025 r.

 Załączniki