BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
  • Bip dodatkowe pola informatycjne:

    dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN
    Osoba publikująca: Grzegorz Płócieniak

OGŁOSZENIE

O ZAMÓWIENIU Z DZIEDZINY NAUKI

(zaproszenie do składania ofert)

o wartości szacunkowej mniejszej niż progi unijne, których przedmiotem są dostawy lub usługi służące wyłącznie do celów prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych, które nie służą prowadzeniu przez zamawiającego produkcji masowej służącej osiągnięciu rentowności rynkowej lub pokryciu kosztów badań lub rozwoju – art. 11 ust. 5 pkt
1 ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320. z późn. zm.).                       

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

Wykonanie usługi genotypowania materiału DNA z wykorzystaniem platformy Affymetrix Axiom przy użyciu płytki Axiom 384 4TREE 384S384 (Thermo Fisher Scientific), obejmującej:

  • przygotowanie próbek do hybrydyzacji,
  • przeprowadzenie genotypowania na platformie Axiom,
  • przeprowadzenie kontroli jakości danych,
  • dostarczenie wyników wraz z raportem kontroli jakości (QC) w formacie elektronicznym uzgodnionym z Zamawiającym.

Zamawiający dostarczy 384 próbki DNA, zgodnie z wymaganiami dotyczącymi ilości i stężenia określonymi przez Wykonawcę. W przypadku niespełnienia wymagań dotyczących jakości lub stężenia DNA, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego i uzgodnić dalsze postępowanie.

Zamawiający dostarczy Wykonawcy płytkę i odczynniki oraz materiały zużywalne niezbędne do przeprowadzenia procedury zgodnie z poniższym zestawieniem:

- 1 x płytka do genotypowania DNA – AXIOM 4TREE 384S384 (Thermo Fisher Scientific, numer katalogowy: 551221),

- 1 x kit Axiom 384HT GT CONS (Thermo Fisher Scientific, numer katalogowy: 902234AG),

- 1 x kit Axiom 2.0 384HT RGTS AG (Thermo Fisher Scientific, numer katalogowy: 902245AG).

Przygotowanie próbek oraz procedura genotypowania muszą zostać przeprowadzone zgodnie z protokołem zalecanym przez producenta płytki Axiom (Thermo Fisher Scientific). Przypisanie genotypów powinno zostać wykonane przy użyciu oprogramowania Axiom Analysis Suite.

Wymagania dotyczące jakości danych genotypowych:

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia kontroli jakości uzyskanych danych genotypowych i zapewnienia, że spełniają one co najmniej następujące minimalne kryteria:

a) dish QC (DQC):

  • minimalna wartość akceptowalna: ≥ 0,80,
  • dopuszcza się warunkowo próbki z DQC ≥ 0,75, pod warunkiem spełnienia pozostałych kryteriów jakościowych (w szczególności marker call rate),
  • próbki o wartości DQC < 0,75 będą uznane za nieakceptowalne.

b) call rate dla markerów (Marker Call Rate / SNP Call Rate):

  • minimalna wartość: ≥ 95%,
  • w uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania niższego progu – ≥ 85%, pod warunkiem uzyskania spójnych i przydatnych danych genotypowych, co musi zostać potwierdzone w raporcie QC.

c) call rate dla próbek (Sample Call Rate):

  • nie stanowi obligatoryjnego kryterium oceny jakości wykonanej usługi, gdyż jego wartość zależy bezpośrednio od jakości materiału biologicznego dostarczonego przez Zamawiającego. Wykonawca jest jednak zobowiązany do przekazania wartości wskaźnika sample call rate dla każdej próbki w raporcie QC.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny jakości danych oraz żądania powtórzenia analizy w przypadku niespełnienia minimalnych kryteriów jakości.

Prawo opcji:

Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, polegającego na zwiększeniu liczby próbek przeznaczonych do genotypowania o maksymalnie 2 x 384 dodatkowe próbki (tj. do łącznej liczby maksymalnie 1152 próbek), na warunkach określonych w umowie, w szczególności przy zachowaniu tej samej ceny jednostkowej, standardów jakości oraz proporcjonalnie wydłużonego terminu realizacji, obliczanego względem liczby próbek.

Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego i nie wymaga zawierania aneksu do umowy, o ile nie zmienia ono pozostałych postanowień umowy. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji w terminie nie później niż 6 tygodni od zakończenia realizacji części podstawowej zamówienia.

 

  1. Termin związania ofertą – 14 dni tj. do dnia 01.09.2025 r.
  2. Termin wykonania usługi – maksymalny czas realizacji: do 4 tygodni od momentu dostarczenia materiału biologicznego oraz odczynników i materiałów zużywalnych przez Zamawiającego. 
  3. Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę
    na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie.
  4. Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz. U. 04.54.535 z póź. zm.) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia razem z dostawą do siedziby Zamawiającego.
  5. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
  6. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
  7. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony tej umowy protokołu odbioru przedmiotu usługi lub jej części – załącznik nr 4.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
  9. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na wykonanie usługi genotypowania materiału DNA znak sprawy: DAZ.2540.704.2025” do 19.08.2025 roku w skrzynce podawczej Instytutu portiernia budynku A do godz. 12:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  10. Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Damian Maciejewski, tel.: 796360310; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w godzinach od 7:30 do 15:30.

Złączniki:

Nr 1 Formularz ofertowy,

Nr 2 Wzór umowy,                                                                                    

Nr 3 Klauzula RODO,

Nr 4 Wzór protokołu.

Zastępca dyrektora ds. naukowych    

Instytutu Dendrologii PAN           

dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN

 

Kórnik 12.08.2025 r.

  Załączniki