OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
(zaproszenie do składania ofert)
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto. Przedmiotem postępowania jest dostawa opryskiwacza sadowniczego.
- Opis przedmiotu zamówienia.
Dostawa opryskiwacza sadowniczego zgodnie z poniższymi minimalnymi wymaganiami/parametrami technicznymi:
| Lp. | Wyposażenie/parametry/opis | Wymagane minimalne parametry techniczne | 
| 1 | Stan | fabrycznie nowy | 
| 2 | Rok produkcji | nie starszy niż 2024 r. | 
| 3 | Zbiornik główny | Pomiędzy min 300, max. 400 litrów | 
| 4 | Zbiornik dodatkowy | 40 l (tolerancja +/- 5 l) | 
| 5 | Zbiornik do mycia rąk | 15l | 
| 6 | Przystawka wentylatorowa, min 6 łopat | |
| 7 | Zasięg wysokości opryskiwania | 0,3 -3,5 m | 
| 8 | Przekładnia 2 + N | |
| 9 | Oprawy podwójne z jednym kompletem dysz | |
| 10 | Pompa o wydajności min. 75 l/min | |
| 11 | Zawór manualny, na długich przewodach – 2 sekcje | |
| 12 | Mieszadło hydrauliczne | |
| 13 | Filtr ssawny i samoczyszczący | |
| 14 | Rama stalowa, ocynkowana ogniowo | |
| 15 | Lanca + wąż min. 30 m (bez zwijaka) | |
| 16 | Typ opryskiwacza - sadowniczy | |
| 17 | Typ montażu - zawieszany 3 punktowo | |
| 18 | Szkolenie przy przekazaniu maszyny | |
| 19 | Gwarancja min 12 miesięcy | |
- Dodatkowe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
- Dostawa transportem własnym oferowanego sprzętu do siedziby Zamawiającego;
- Wykonawca zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, w okresie gwarancji lub rękojmi zobowiązany będzie, w przypadku wystąpienia usterki, do naprawy sprzętu w terminie nie dłuższym niż 14 dni od zgłoszenia usterki lub dostarczenia nowego sprzętu wolnego od wad, bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku okresu naprawy wykraczającego poza termin 14 dni od daty zgłoszenia, Wykonawca zobowiązany będzie do dostawy sprzętu zastępczego o klasie i parametrach nie gorszych niż proponowany w przedmiotowym postępowaniu.
- W związku z wykonywaniem napraw gwarancyjnych, Wykonawca nie będzie obciążał Zamawiającego żadnymi kosztami, np.: z tytułu ekspertyz, kosztów dojazdu lub transportu uszkodzonego i naprawionego przedmiotu Umowy do Zamawiającego.
- Po zakończeniu okresu gwarancyjnego Wykonawca zapewni bezpłatny przegląd oferowanego sprzętu.
- Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zapewni szkolenie wyznaczonych pracowników Zmawiającego z obsługi zaoferowanego sprzętu.
- Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych, spełniających wszelkie normy, parametry lub standardy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia, zgodnie 
 z wymaganiami Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia użyto sformułowania równorzędny – oznacza ono, to samo co równoważny, zgodnie z opisem
 w zdaniu poprzednim, tak jak i w przypadku wskazania konkretnych znaków towarowych.
- Zamawiający uzna za równoważne rozwiązania techniczne, jeśli oferują one ten sam efekt funkcjonalny lub spełniają wymagane parametry techniczne, nawet jeśli różnią się marką, modelem czy innymi cechami.
- Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego instrumenty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
- Termin realizacji zamówienia do 30 dni od złożenia zamówienia lub podpisania umowy.
- Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 01.08.2025 roku.
- Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie. Do oferty Wykonawca dołączy specyfikację techniczną oferowanego urządzenia potwierdzającą zgodność produktu z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia.
- Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 361, 852, 1473, 1721, 1911, z 2025 r. poz. 222. z póź. zm.) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia razem z dostawą do siedziby Zamawiającego.
- Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł. netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie na dostawę (kwota poniżej 15000,00 zł. netto).
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na dostawę opryskiwacza sadowniczego II, znak sprawy DAZ.2540.613.2025” do 18.07.2025 roku 
 w skrzynce podawczej na parterze Instytutu portiernia budynku A, do godz. 1000 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
- Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Damian Maciejewski tel. 796 360 310; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w godzinach od 730 do 1530.
  Zastępca dyrektora ds. organizacji i rozwoju 
 Instytutu Dendrologii PAN
dr hab. inż. Emilia Pers-Kamczyc, prof. ID PAN
Złączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Wzór umowy,
Nr 3 Klauzula RODO,
Nr 4 Wzór protokołu odbioru.
Kórnik, 11.07.2025 r.










