OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
(zaproszenie do składania ofert)
Pytania i odpowiedzi na pytania dotyczące treści ogłoszenia
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto. Przedmiotem postępowania jest przeprowadzenie szkoleń nt. zarządzaniem zespołem międzynarodowym dla Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk.
- Opis przedmiotu zamówienia.
Organizacja zamkniętych szkoleń dotyczących zarządzaniu zespołami zróżnicowanymi kulturowo.
Uczestnik szkolenia podniesie swoje kompetencje w zakresie potencjału kulturowego oraz dostosuje go do uwarunkowań kulturowych międzynarodowych współpracowników.
Grupę docelową kursu stanowią osoby pełniące funkcje kierownicze w jednostkach organizacyjnych Instytutu (dyrekcja, kierownicy komórek, liderzy projektów badawczych), odpowiedzialne za zarządzanie pracownikami i doktorantami z zagranicy.
- Szkolenia odbędą się w formie stacjonarnej w dwóch terminach: czerwiec 2025 r. oraz marzec 2026 r. W przypadku braku możliwości organizacji pierwszego szkolenia w czerwcu, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu na lipiec 2025 r.
Szczegółowe terminy szkoleń zostaną ustalone między Wykonawcą, a Zamawiającym.
- Kurs zostanie przeprowadzony w jednej grupie maksymalnie 20 osobowej – w wymiarze 8 godzin zegarowych, od 8.00 do 16.00 w siedzibie Zamawiającego z godzinną przerwą obiadową oraz przerwami kawowymi. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia czasu trwania szkolenia w przypadku, gdyby prezentowany zakres tego wymagał.
- Przerwa obiadowa i kawowe nie stanowią tematyki tego zamówienia.
- Zakres szkolenia stanowi załącznik nr 5 do ogłoszenia. Wykonawca może przedstawić Zamawiającemu propozycję własnego programu zawierającego tematykę wskazaną przez Zmawiającego najpóźniej 7 dni przed terminem szkolenia.
- Zamawiający przekaże listę uczestników Wykonawcy.
- Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia testów diagnozujących poziom wiedzy przed i po szkoleniu celem weryfikacji efektów nauczania. Treść testów przygotowuje Wykonawca.
- Wykonawca przygotuje analizę wyników testów ukazującą poziom wiedzy uczestników przed i po szkoleniu i przekaże ją Zamawiającemu.
- Prowadzący zajęcia zobowiązany będzie do zebrania listy obecności. Wykonawca ma obowiązek przekazania list obecności Zamawiającemu.
- Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z regulaminem projektu 4INTEgrateIDPAS stanowiącym załącznik nr 6 do ogłoszenia oraz przestrzegania jego zapisów.
- Po przeprowadzonym szkoleniu Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania dla każdego kursanta opisu efektów uczenia się, które posłużą do przygotowania certyfikatów uczestnictwa
w kursie zgodnego z wymaganiami projektu finansowanego przez NAWA. Zdefiniowane efekty uczenia się powinny być łatwe do weryfikacji, dlatego należy unikać sformułowań zbyt ogólnych i skomplikowanych, język opisu powinien być prosty i precyzyjny. Opis musi zawierać następujące elementy: - a) Wiedza (zna i rozumie…)
Np. Uczestnik zna / wyszukuje / formułuje / objaśnia / rozpoznaje / rozróżnia / nazywa / dobiera / tłumaczy / wskazuje……
- b) Umiejętności (potrafi…)
Uczestnik analizuje / dobiera / korzysta / łączy / obsługuje / opracowuje / organizuje / podejmuje / oblicza / prowadzi / przygotowuje / rozwiązuje / wdraża / weryfikuje / wyszukuje / projektuje …..
- c) Kompetencje społeczne (jest gotów do…)
Uczestnik jest chętny do… / świadomy… / zdolny do… / zorientowany na… / otwarty na… / odpowiedzialny za…/ dba o… / postępuje zgodnie z … / dąży do …
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
- potwierdzenie przez Wykonawcę doświadczenia w realizacji szkoleń dotyczących zarządzania zespołami międzykulturowymi, w szczególności dla instytucji naukowych, szkół wyższych lub jednostek badawczych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. W wykazie należy wskazać wyłącznie te usługi, które potwierdzają spełnienie warunku udziału
w postępowaniu. - potwierdzenie przez Wykonawcę posiadania doświadczenia przez osoby prowadzące szkolenie w pracy z zespołami międzynarodowymi oraz znajomość zagadnień międzykulturowych. Dowodami, o których mowa, są m.in. certyfikaty trenerskie, referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane.
- Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w ust. 12.
- Komunikacja pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą na etapie realizacji umowy będzie odbywała się drogą elektroniczną na adresy wskazane w umowie.
- Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 05.06.2025 roku.
- Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie.
- Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę nieprawidłowej stawki podatku VAT spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia razem z dostawą do siedziby Zamawiającego.
- Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
- Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
- Oferty oceniane będą na podstawie kryterium: cena oferty brutto [C] – waga 100%.
- Każda z ważnych ofert będzie punktowana w kryterium „cena oferty brutto” na podstawie ceny oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę
w Formularzu Oferty. - Ilość punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „cena oferty brutto” zostanie wyliczona według wzoru:
Cn
C = ----- x 100
Co
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „cena oferty brutto”.
Cn – najniższa zaoferowana cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Co – cena brutto zaoferowana w ofercie badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 100 punktów.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł. netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie na dostawę (kwota poniżej 15000,00 zł. netto).
- Wykonawca wystawi fakturę VAT po przeprowadzeniu każdego szkolenia. Zapłata nastąpi |w terminie 21 dni od dnia dostarczenia faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w wystawionej fakturze. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony protokołu odbioru wykonania usługi lub jej części, zgodnie z załączonym wzorem - załącznik nr 4 do ogłoszenia.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na przeprowadzenie szkoleń nt. zarządzaniem zespołem międzynarodowym., znak sprawy DAZ.2540.428.2025” do 23.05.2025 roku w skrzynce podawczej na parterze Instytutu portiernia budynku A, do godz. 1000 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Wynik postępowania zostanie ogłoszony na stronie internetowej Zamawiającego: www.idpan.poznan.pl/pl/biuletyn-informacji-publicznej.
- Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Klaudia Olejniczak tel. 663 730 893; e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w godzinach od 730 do 1530.
Dyrektor Instytutu Dendrologii
Polskiej Akademii Nauk
prof. dr hab. inż. Andrzej M. Jagodziński
Złączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Wzór umowy,
Nr 3 Klauzula RODO,
Nr 4 Wzór protokołu odbioru.
Nr 5 Zakres szkolenia.
Nr 6 Regulamin projektu 4INTEgrateIDPAS.
Kórnik, 14.05.2025 r.