Wybierz swój język

las

las

`

Instytut Dendrologii
Polskiej Akademii Nauk

kategoria naukowa A+ w dyscyplinie nauki biologiczne

kategoria naukowa A+ w dyscyplinie nauki leśne

baner

 

 

  

 

 

   Zamoyski2024 pl

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
BIULETYN

NAUKA

DENDROBIOLOGY
 
 
 
 
More In vol. 94  
 
 
 
 

WSPÓŁPRACA

logo PAN

logo LP

logo FZK

logo PTL

logo Kórnik

logo PP

NCN logo

 
 
 
 

Ścieżka edukacyjna w Biebrzańskim Parku Narodowym, G. Iszkuło IMG 20200729 182154

Ścieżka edukacyjna w Biebrzańskim Parku Narodowym (Fot. Grzegorz Iszkuło)

 

Trudno przecenić dobroczynny wpływ przyrody na kondycję psychiczną i ogólny stan zdrowia człowieka. Istnieją dowody, choć wciąż nieliczne, na to, że kontakt z przyrodą wspiera terapię osób w spektrum autyzmu czy z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi. Jak projektować i wykorzystywać tereny zieleni, by wspierały osoby autystyczne? Na jakie kwestie należy zwrócić szczególną uwagę? Zachęcam do przeczytania artykułu prof. Grzegorza Iszkuły z Zakładu Biogeografii i Systematyki, który wraz ze współautorami (Aleksandrą Rumińską, Markiem Stankiewiczem i Pauliną Gołaską-Ciesielską) w czasopiśmie „Człowiek i Relacje” (1/2022) przedstawia wybrane wytyczne, nad którymi należy się pochylić, projektując tereny zieleni tak, aby były bardziej przyjazne dla osób w spektrum autyzmu.

 

PDF artykułu

 

Andrzej M. Jagodziński

Dyrektor Instytutu