Wybierz swój język

las

las

`

Instytut Dendrologii
Polskiej Akademii Nauk

kategoria naukowa A+ w dyscyplinie nauki biologiczne

kategoria naukowa A+ w dyscyplinie nauki leśne

NASZE PUBLIKACJE

https://www.idpan.poznan.pl/pl/nasze-publikacje-lista

https://new.idpan.poznan.pl/pl/nasze-publikacje-lista

More In Nasze publikacje  

WYDARZENIA

baner

 

 

  

 

 

   Zamoyski2024 pl

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
BIULETYN

NAUKA

DENDROBIOLOGY
 
 
 
 
More In vol. 93  
 
 
 
 

WSPÓŁPRACA

logo PAN

logo LP

logo FZK

logo PTL

logo Kórnik

logo PP

NCN logo

 
 
 
 

Ścieżka edukacyjna w Biebrzańskim Parku Narodowym, G. Iszkuło IMG 20200729 182154

Ścieżka edukacyjna w Biebrzańskim Parku Narodowym (Fot. Grzegorz Iszkuło)

 

Trudno przecenić dobroczynny wpływ przyrody na kondycję psychiczną i ogólny stan zdrowia człowieka. Istnieją dowody, choć wciąż nieliczne, na to, że kontakt z przyrodą wspiera terapię osób w spektrum autyzmu czy z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi. Jak projektować i wykorzystywać tereny zieleni, by wspierały osoby autystyczne? Na jakie kwestie należy zwrócić szczególną uwagę? Zachęcam do przeczytania artykułu prof. Grzegorza Iszkuły z Zakładu Biogeografii i Systematyki, który wraz ze współautorami (Aleksandrą Rumińską, Markiem Stankiewiczem i Pauliną Gołaską-Ciesielską) w czasopiśmie „Człowiek i Relacje” (1/2022) przedstawia wybrane wytyczne, nad którymi należy się pochylić, projektując tereny zieleni tak, aby były bardziej przyjazne dla osób w spektrum autyzmu.

 

PDF artykułu

 

Andrzej M. Jagodziński

Dyrektor Instytutu