OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU Z DZIEDZINY NAUKI
(zaproszenie do składania ofert)
o wartości szacunkowej mniejszej niż progi unijne, których przedmiotem są dostawy lub usługi służące wyłącznie do celów prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych, które nie służą prowadzeniu przez zamawiającego produkcji masowej służącej osiągnięciu rentowności rynkowej lub pokryciu kosztów badań lub rozwoju – art. 11 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320, z 2025 r. poz. 620, 769, 794, 1165, 1173 z późn. zm.).
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
- Wygenerowanie 20 polimorficznych loci mikrosatelitarnych (SSR), mogących być wykorzystanych w technologii SSR-Seq oraz opracowanie starterów do tych loci dla 4 gatunków grzybów wielkoowocnikowych: 1) maślaka daglezjowego, Suillus lakei (Murrill) A.H. Sm. & Thiers; 2) złotoborowika wysmukłego, Aureoboletus projectellus (Murrill) Halling; 3) okratka australijskiego, Clathrus archeri (Berk.) Dring; oraz 4) pierścieniaka uprawnego, Stropharia rugosoannulata Farl. ex Murrill, na podstawie materiału biologicznego dostarczonego przez Zamawiającego. Próby do analiz będą stanowiły izolaty DNA otrzymane z owocników ww. gatunków reprezentujących populacje różnego pochodzenia.
- Optymalizacja procesu amplifikacji z wykorzystaniem zaprojektowanych starterów.
- Amplifikacja loci SSR w próbkach dostarczonych przez Zamawiającego, z wykorzystaniem zaprojektowanych starterów. Łączna liczba prób dla 4 badanych gatunków grzybów nie będzie przekraczała 300.
- Sekwencjonowanie wysokoprzepustowe (HTS/NGS) uzyskanych ampliconów (na platformie Illumina lub równoważnej).
- Analiza bioinformatyczna wyników sekwencjonowania.
- Przekazanie Zamawiającemu surowych danych sekwencyjnych (FASTQ), oraz przetworzonych danych (genotypy w formacie tabelarycznym).
- Materiał do analiz zostanie dostarczony jednorazowo na koszt Wykonawcy, w terminie co najmniej 30 dni przed terminem realizacji zamówienia.
- Termin realizacji całości usługi – do 15.12.2025 r. Termin wykonania całości usługi Zamawiający rozumie jako termin przekazania wyników.
- Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 27 października 2025 r.
- Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie.
- Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy z dnia 24 stycznia 2025 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2025 poz. 222) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia.
- Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
- Wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, z terminem płatności 21 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony protokołu odbioru przedmiotu usługi lub jej części – załącznik nr 4.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na wygenerowanie 20 polimorficznych loci mikrosatelitarnych (SSR), znak sprawy: DAZ.2540.860.2025” do 15 października 2025 roku w skrzynce podawczej Instytutu portiernia budynku A, do godz. 10:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Klaudia Olejniczak, tel.: 663 730 893; e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w godzinach od 7:30 do 15:30.
Złączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Wzór umowy,
Nr 3 Klauzula RODO,
Nr 4 Wzór protokołu.
Zastępca dyrektora ds. naukowych
Instytutu Dendrologii PAN
dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN
Kórnik 07.10.2025 r.