OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU NA DOSTAWĘ TOWARU
(zaproszenie do składania ofert)
Odpowiedzi na pytania dotyczące treści ogłoszenia
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto.
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem postępowania jest zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż (w tym podłączenie do czynników energetycznych i mediów) mebli laboratoryjnych w budynku „A” oraz „B” Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk.
Dostarczone meble muszą być fabrycznie nowe, wykonane zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, gotowe do użytku oraz ustawione w pomieszczeniach, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby oferowane meble były objęte co najmniej 24 miesięcznym okresem gwarancji obejmującej wszelkie wady konstrukcyjne i materiałowe, a także wady w funkcjonowaniu i możliwości regulacji dostarczonych mebli. Meble muszą być przeznaczone do intensywnej eksploatacji w pomieszczeniach laboratoryjnych i technicznych. Konstrukcja winna być wykonana staranie z dużą dbałością o szczegóły,
z materiałów wysokiej jakości. Zamawiający wymaga, aby oferowany przedmiot zamówienia spełniał wszystkie wymagania odpowiednich dokumentów normatywnych potwierdzających jakość i bezpieczeństwo użytkowania oraz wymaga, aby Wykonawca posiadał dla oferowanego przedmiotu zamówienia certyfikaty (stosowanie systemu zarządzania środowiskiem) i atesty (spełnienie wymagań laboratoryjnych), pod rygorem odrzucenia ofert jako niespełniającej minimalnych wymagań SWZ. Certyfikaty i atesty powinny być wystawione przez niezależną jednostkę uprawnioną do wydawania tego rodzaju zaświadczeń. Dokumenty te Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić wraz z ofertą w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
Wykaz wymaganych dokumentów.
1. Deklarację zgodności z poniższymi normami:
a) PN-EN 61010-1:2011 Wymagania bezpieczeństwa dotyczące elektrycznych przyrządów pomiarowych, automatyki i urządzeń laboratoryjnych. Część 1 – Wymagania ogólne;
b) PN-EN 60529:2003/A2:2014-07 Stopnie ochrony zapewnianej przez obudowy. (Kod IP);
c) PN-EN 61140:2016-07 Ochrona przed porażeniem prądem elektrycznym - Wspólne aspekty instalacji i urządzeń;
d) PN-EN 61293:2020-09 Znakowanie urządzeń elektrycznych danymi znamionowymi dotyczącymi zasilania elektrycznego – Wymagania bezpieczeństwa;
e) PN-EN 60445:2022-04 Zasady podstawowe i bezpieczeństwa przy współdziałaniu człowieka z maszyną, oznaczanie i identyfikacja - Identyfikacja zacisków urządzeń i zakończeń przewodów;
f) PN-EN 14056: 2005 Meble laboratoryjne. Zalecenia dotyczące projektowania i instalowania;
g) PN-EN 13792:2003 Kod barwny do oznaczania zaworów w obsłudze laboratoriów.
h) PN-IEC 60364-7-713:2017-10 Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Wymagania dotyczące specjalnych instalacji lub lokalizacji. Meble;
i) PN-EN 14175-2:2006 Wyciągi laboratoryjne - Część 2: Wymagania bezpieczeństwa i sprawności działania.
2. Certyfikat lub raport z badań zgodności z normą PN-EN 13150: 2004 Stoły robocze dla laboratoriów. Wymiary, wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
3. Certyfikat lub raport badań zgodności z normą PN-EN 14727:2006 Meble laboratoryjne. Meble laboratoryjne do przechowywania. Wymagania i metody badań.
4. Atest higieniczny na meble laboratoryjne i dygestoria wystawiony przez niezależny od producenta, uprawniony podmiot prawny.
5. Opinię o przydatności granitu na blaty robocze stołów laboratoryjnych, wydaną przez niezależną od producenta jednostkę naukowo-badawczą. Wyklucza się opinię użytkownika.
6. W odniesieniu do blatów dygestoryjnych z ceramiki monolitycznej raport lub sprawozdanie wydane przez niezależny od producenta, uprawniony podmiot prawny określające wartości na:
a) twardość powierzchni: minimum 8 w skali Mohsa;
b) odporność na pękanie włoskowate metodą Harkorta do temperatury minimum 170ºC;
c) minimum 5 klasę odporności na plamienie wg PN – EN ISO 10545 – 14;
d) chemoodporność wg normy PN EN ISO 10545 -13 na minimum następujące substancje chemiczne (w tym barwników) takich jak: 10% roztwór NH4Cl, 20% roztwór NaClO, 3% roztwór HCl, 18% roztwór HCl, KOH 30 g/l, KOH 100 g/l, 10% roztwór C6H8O7, 5% roztwór C3H6O3.
7. Raport lub sprawozdanie z badań powłoki stelaży malowanych proszkowo przeprowadzone przez akredytowaną w tym zakresie instytucję na oznaczenie odporności korozyjnej w atmosferze nasyconej parą wodną według normy PN-EN ISO 6270-2:2018-02 wykonane przez niezależną, akredytowaną jednostkę, gdzie ocena zardzewienia wszystkich próbek po 240 godzinach wynosi 0 (nie występują uszkodzenia).
8. Raport lub sprawozdanie przeprowadzone przez akredytowaną w tym zakresie instytucję stwierdzające wg normy PN-EN ISO 2178:2016-06 grubość powłoki lakierowanej proszkowo min 200 mikrometrów.
Zadanie 1 – Dygestorium.
Wymagana technologia wykonania dygestorium
Wymiary zewnętrzne (szer. x głęb. x wys.):
Dygestorium „1500”: 1500 x 900 x 2170 (+/- 5%) mm.
Montaż dygestorium nie może powodować naruszenia istniejącej struktury pomieszczeń w zakresie podłączenia do istniejącej wentylacji.
Wysokość z całkowicie podniesiona szybą: max. 2570 mm.
Wymiary komory roboczej:
Dygestorium „1500”: 1500 x 600 x 1100 (+/- 5%) mm.
Stelaż dygestorium: konstrukcję wsporczą dygestorium stanowi stelaż stołu dygestoryjnego wykonany wg konstrukcji typu „A”. Stelaż wykonany w całości ze skręcanych ram płaskich, spawanych, z atestowanych stalowych profili zamkniętych o przekroju 40x27x2 mm. Stelaże w całości malowane farbami epoksydowymi w kolorze z katalogu RAL. Spawana rama stelaża zapewnia podparcie blatu dygestoryjnego na całym obwodzie. Nogi stelaża wyposażone w stopki umożliwiające poziomowanie w zakresie 0 – 20 mm. Prześwit pomiędzy podłogą,
a dolną szafką dygestoryjną podwieszaną powinien wynosić 150 mm. Wyklucza się zaślepki
z tworzywa sztucznego na froncie i bokach stelaża.
Blat roboczy dygestorium: blat z monolitycznej ceramiki technicznej
ze zintegrowanym podniesionym obrzeżem, spiek ceramiczny o zamkniętej strukturze cząsteczkowej w kolorze jasny popiel. Powierzchnia blatu nie powinna zawierać sztucznych barwników i powinna być jednorodna z wnętrzem materiału.
Nie dopuszcza się stosowania tzw. glazury chemicznej. Blat roboczy w części czołowej ze zintegrowanym obrzeżem o szer. 150 mm (+/- 5 mm). Zlewik z ceramiki litej, zamontowany
w blacie roboczym po lewej stronie dygestorium. Wymiary i położenie zlewika zgodne
z wymaganiami normy PN EN 14175-2: „Wymagania bezpieczeństwa i sprawności działania”. Grubość blatu 35 mm +/- 4 mm z podniesionym zintegrowanym obrzeżem ceramicznym. Podniesione obrzeże powinno być w obrysie całego blatu, od strony czołowej o szer. 150 +/- 5mm. Blat powinien być samonośny.
Komora robocza: Komora robocza ma być trwale przymocowana do blatu dygestoryjnego oraz do stelaża. Komora robocza zbudowana z atestowanej stalowej blachy kwasoodpornej nie gorszej niż 0H18N9, malowanej proszkowo farbą epoksydową. Wewnętrzne ściany (ścianki boczne, ścianka tylna i dach) muszą być wykonane z litej ceramiki technicznej. Komora zbudowana na
4 kolumnach nośnych (2 kolumny tylne i 2 kolumny przednie). Przednie kolumny komory roboczej o trójkątnym przekroju o bokach 150mm x 150mm (+/- 1mm), z blachy o grubości min. 1 mm co korzystnie wpływa na przepływ powietrza w komorze oraz daje miejsce na zainstalowanie gniazd elektrycznych, panelu sterowania Systemu Kontroli Przepływu Powietrza i innych urządzeń. W kolumnach przednich zastosowane wymienne panele instalacyjne i osłonowe montowane bez użycia śrub, z możliwością łatwej wymiany w zależności od potrzeb użytkownika. W prawej przedniej kolumnie komory, w środkowym segmencie, na wysokości ok. 160÷180 cm zamontowany panel sterowania Systemu Kontroli Przepływu Powietrza. Wentylowanie komory: dwuszczelinowe (bezszyberkowe). Dolna szczelina na odprowadzenie gazów ciężkich, górna szczelina gazów lekkich. W dachu komory roboczej zamontowane oświetlenie ledowe z wyłącznikiem w panelu sterowania Systemu Kontroli Przepływu Powietrza. W dachu komory roboczej zamontowany króciec wylotowy fi 200 mm z możliwością podłączenia do niezależnej wentylacji.
Okno dygestoryjne: okno podnoszone i opuszczane z możliwością zatrzymania
w dowolnym miejscu. Okno dygestoryjne przesuwane w płaszczyźnie pionowej, niedzielone w płaszczyźnie pionowej i nie przesuwne na boki. Okno posiada system zabezpieczający niekontrolowany spadek okna. Zawieszone jest na linkach kwasoodpornych. Szyba w oknie dygestoryjnym wykonana z bezpiecznego szkła warstwowego wg normy PN-EN-ISO 12543-1:2011 lub równoważnej i oznakowana jako bezpieczna. Zgodnie z normą okno wyposażone jest w mechaniczną blokadę ruchu pionowego okna na wysokości 500 mm od blatu roboczego. Wymiar ten jest oznaczony wyraźnie na oknie wyciągu. Otwarcie okna na wysokość większą niż 500 mm jest sygnalizowane za pomocą alarmu optycznego i oznaczone zgodnie z normą PN EN 14175-2:2006.
System Kontroli Przepływu Powietrza: System kontroli przepływu powietrza ma spełniać wymagania normy PN-EN 14175-2:2006 lub równoważnej. System kontroli przepływu powietrza musi posiadać:
a. Wyświetlacz numeryczny wskazujący naprzemiennie wartość aktualnego przepływu powietrza i wartość aktualnej temperatury w króćcu przepływowym dygestorium,
b. Oddzielne diody informujące o maksymalnym, minimalnym i prawidłowym przepływie powietrza;
c. Alarm optyczny po przekroczeniu 50°C w kanale wylotowym;
d. Migający alarm optyczny – ostrzeżenie o ustawieniu okna na poziomie większym niż 500 mm od blatu, informujący użytkownika o przekroczeniu bezpiecznego zakresu pracy w dygestorium;
e. RESET – przycisk do kasowania alarmu akustycznego, gdy jest zbyt mały przepływ powietrza, przy założeniu, że alarm optyczny pozostaje aktywny do momentu przywrócenia prawidłowej wentylacji dygestorium;
f. Przycisk zał./wył. oświetlenia wnętrza komory wyciągu;
g. Zabezpieczenie wszystkich parametrów systemu kontroli przed zanikiem napięcia zasilania (zapamiętanie w pamięci);
h. Rozpoznanie i optyczną sygnalizację stanu zaniku napięcia zasilania (migotanie lampki zasilania).
Panel systemu monitorującego przepływ powietrza powinien być zamontowany w prawej kolumnie dygestorium na wysokości oczu 160 -180 cm.
Dygestorium musi posiadać znak bezpieczeństwa CE producenta lub równoważny
Wymagane jest:
1. Podłączenie dygestorium do istniejących instalacji doprowadzających media.
2. Dla wyciągu należy wykonać protokół pomiarów przepływu powietrza.
3. Kolorystyka – do uzgodnienia z zamawiającym (szary lub biały).
Zadanie 2 – Meble laboratoryjne, załącznik 6.
Stelaż stanowisk laboratoryjnych: konstrukcję wsporczą stołów stanowi stelaż wykonany wg konstrukcji typu „A” . Stelaż wykonany w całości ze skręcanych ram płaskich, spawanych, z atestowanych stalowych profili zamkniętych o przekroju 40x27x2 mm. Stelaże w całości malowane farbami epoksydowymi w kolorze z katalogu RAL. Spawana rama stelaża ma zapewniać podparcie blatu na całym obwodzie. Nogi stelaża wyposażone w stopki umożliwiające poziomowanie w zakresie 0-20 mm. Prześwit pomiędzy podłogą a dolną szafką podwieszaną wynosi min. 150 mm (+/- 20 mm). Spawy łączące elementy poziome i pionowe boków stelaży muszą być szlifowane na równo z powierzchnią rur stelaża. Stelaże do stanowisk mobilnych - wyposażone w kółka, w tym dwa z hamulcem.
Blaty:
Blaty konglomerat: z płyty gr. 20 mm (+/- 2mm), wytrzymałością na zginanie i rozrywanie, odpornością chemiczną na lekkie związki chemiczne, odpornością na promieniowanie UV, trwałością koloru oraz właściwościami elektrostatycznymi.
Blaty z żywicy fenolowej : blaty wykonane na bazie włókien celulozowych i żywicy fenolowej utwardzonej termicznie i ciśnieniowo o jednolitej zwartej strukturze zapewniającej wysoką odporność chemiczną o grubości min 20 mm ± 1 mm.
Szafki:
Szafki podwieszane: Korpus szafek podwieszanych musi być wykonany z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm (za wyjątkiem ścianki tylnej) laminowanej obustronnie. Fronty drzwi i szuflad szafek podwieszanych wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Wszystkie widoczne krawędzie płyty laminowanej korpusu w szafce oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. 1 mm a frontów o gr. 2 mm. Półki w szafach wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie i oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. 1 mm z czterech stron. Korpus i fronty szafek podwieszanych w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym. W przypadku występowania mediów za szafką dostęp do tych mediów musi się odbywać bez odsuwania szafki. Okucia meblowe: Zawiasy puszkowe o kącie otwarcia 110 stopni z samodomykiem. Prowadnice do szuflad – pełnego wysuwu z samodociągiem z bokami metalowymi. Uchwyty dwupunktowe
o rozstawie 96 mm.
Szafki mobilne - jezdne: Korpus szafek mobilnych w całości klejony fabrycznie, wykonany z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Tylna ścianka korpusu szafki mobilnej musi mieć grubość min 18 mm. Fronty drzwi i szuflad szafek mobilnych wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Wszystkie krawędzie płyty laminowanej korpusu w szafce oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. 1 mm a frontów o gr. 2 mm. Szafki mobilne wyposażone
w wieniec górny i dolny nakładany z płyty laminowanej o gr.18 mm. Półki w szafkach wykonane
z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie
i oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. 1 mm. Korpus i fronty szafek mobilnych
w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym. . Okucia meblowe: Zawiasy puszkowe o kącie otwarcia 110 stopni z samodomykiem. Prowadnice do szuflad – pełnego wysuwu z samodociągiem
z bokami metalowymi. Uchwyty dwupunktowe o rozstawie 96 mm. Wymagane jest aby szafki mobilne były wyposażone w 4 kółka z bieżnikiem gumowanym. Dwa przednie kółka wyposażone w hamulec.
Szafki wiszące: Korpus szafek wiszących może być klejony fabrycznie lub skręcany z połączeniami kołkowymi, wykonany z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Fronty drzwi szafek wiszących wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Wszystkie krawędzie płyty laminowanej korpusu w szafce oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV
o gr. 1 mm a frontów o gr. 2 mm. W drzwiczkach przeszklonych szyba mocowana w ramie z płyty meblowej. Półki w szafach wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie i oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. min. 1 mm. z czterech stron. Szafki wiszące zawieszane na listwie montażowej. Korpus i fronty szafek wiszących w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym. Okucia meblowe: Zawiasy puszkowe o kącie otwarcia 110 stopni z samodomykiem. Uchwyty dwupunktowe o rozstawie 96 mm.
Szafy: Korpus szaf laboratoryjnych może być klejony fabrycznie lub skręcany z połączeniami kołkowymi, wykonany z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Fronty drzwi szaf laboratoryjnych wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie. Wszystkie widoczne krawędzie płyty laminowanej korpusu w szafce oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. 1 mm a frontów o gr. 2 mm. Półki w szafach wykonane z płyty meblowej trójwarstwowej o grubości nie mniejszej niż 18 mm laminowanej obustronnie i oklejone maszynowo obrzeżem twardym z PCV o gr. min. 1 mm z czterech stron. Korpus i fronty szaf w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym. Okucia meblowe: Zawiasy puszkowe o kącie otwarcia 110 stopni
z samodomykiem. Uchwyty dwupunktowe o rozstawie 96. Szafy powinny posiadać cokół metalowy, lakierowany proszkowo, ze stopkami do regulacji poziomu.
Zlewy: elektropolerowana komora zlewowa wykonana ze stali kwasoodpornej AISI-304 grubości blachy 1,0 mm.
Zadanie 3 – Blat laminat, załącznik 5, ryc. 1.
Z płyty gr. 4 cm (+/- 2cm), wytrzymałością na zginanie i rozrywanie, odpornością chemiczną na lekkie związki chemiczne, odpornością na promieniowanie UV, trwałością koloru oraz właściwościami elektrostatycznymi.
Zadanie 4 – Blat laminat – biały połysk, załącznik 5, ryc. 2.
Z płyty gr. 3,0 cm (+/- 2cm), wytrzymałością na zginanie i rozrywanie, odpornością chemiczną na lekkie związki chemiczne, odpornością na promieniowanie UV, trwałością koloru oraz właściwościami elektrostatycznymi.
Zadanie 5 – Blat trespa z otworem na zlew, załącznik 5, ryc. 3.
Z płyty gr. 20 mm (+/- 2mm), wytrzymałością na zginanie i rozrywanie, odpornością chemiczną na lekkie związki chemiczne, odpornością na promieniowanie UV, trwałością koloru oraz właściwościami elektrostatycznymi. Wykonać zgodnie z ryc.
Uwaga kolorystyka mebli i dygestorium do uzgodnienia z Zamawiającym.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia pracowników w zakresie użytkowania, obsługi i konserwacji dygestorium.
Zamawiający dopuszcza dostawę mebli montowanych w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszelkich odpadów i nieczystości będących efektem dostaw i prac związanych z instalowaniem mebli i wyposażenia w ich miejscach docelowych. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest przed przystąpieniem do realizacji zamówienia dokonać wizji lokalnej pomieszczeń, w których ma znajdować się wyposażenie
i przeprowadzić we własnym zakresie niezbędne pomiary, szczególnie dla potrzeb transportu mebli o dużych wymiarach. Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie dostarczyć do siedziby Zamawiającego w ciągu 5 dni od przeprowadzenia wizji lokalnej, wizualizacji zaproponowanych mebli. Pomiary należy przeprowadzić w terminie do 3 dni licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego (w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail w ofercie) Wykonawcy informacji o najwyżej ocenionej ofercie.
W przypadku gdy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamierza realizować przedmiot zamówienia przy pomocy podwykonawców zobowiązany będzie podać pisemnie przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zobowiązany będzie także do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o wszelkich zmianach danych dot. podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia oraz przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację części zamówienia.
1. Termin realizacji zamówienia – do 31.12.2025 r.
2. Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 01.12.2025 r.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania.
4. Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz. U. 04.54.535 z późn. zm.) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia.
5. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
6. Okres gwarancji objęty niniejszym postepowaniem wynosi minimum 24 pełnych miesięcy liczony od dnia podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego robót, a w przypadku stwierdzenia usterek, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót zawierającego potwierdzenie usunięcia usterek. W okresie gwarancji Wykonawca ma obowiązek bezpłatnego usunięcia wszelkich wad, jakie wystąpią w przedmiocie umowy, w terminie nie dłuższym niż 14 dni liczonych od dnia ich zgłoszenia, z zastrzeżeniem że w przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku usunięcia wad, Zamawiający będzie uprawniony do dokonania usunięcia wad na koszt i ryzyko Wykonawcy, po uprzednim wezwaniu Wykonawcy i wyznaczeniu dodatkowego terminu nie krótszego niż 14 dni roboczych.
Gwarancją nie są objęte wady powstałe wskutek niewłaściwego użytkowania, niewłaściwej konserwacji, uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy Zamawiającego, zdarzeń losowych.
7. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł. netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie na dostawę (kwota poniżej 15000,00 zł. netto).
8. Prace będą prowadzone w obiekcie czynnym, w związku z czym Wykonawca ma obowiązek:
- zorganizować wszystkie prace montażowe w sposób nienarażający innych pracowników pracujących w budynku na niebezpieczeństwa i uciążliwości wynikające z prowadzonych prac z jednoczesnym zastosowaniem szczególnych środków ostrożności m. in. takich jak wydzielenie i oznakowanie miejsc niebezpiecznych;
- zapewnić swobodne i bezpieczne dojścia dla pracowników i petentów przebywających w budynku;
- zapewnić swobodny dostęp do instalacji i urządzeń podlegających konserwacji i wymagających regulacji parametrów;
- prowadzić realizację w sposób zapewniający ciągłą możliwość użytkowania obiektu oraz zabezpieczyć pomieszczenia w sposób uniemożliwiający rozprzestrzenianie i roznoszenie pyłów, kurzu oraz każdorazowo po zakończonym dniu pracy posprzątać korytarz i hol.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
10. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na dostawę i montaż mebli laboratoryjnych - nr DAZ.2540.965.2025” do 17 listopada 2025 roku w skrzynce podawczej Instytutu portiernia budynku „A”, do godz. 10:00 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:
11. Wynik postępowania zostanie ogłoszony na stronie internetowej Zamawiającego: www.idpan.poznan.pl/pl/biuletyn-informacji-publicznej.
12. Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest mgr inż. Radosław Rakowski tel. 575 771655; e-mail:
Załączniki:
Nr 1 wzór oferty
Nr 2 istotne postanowienia umowy
Nr 3 klauzula RODO
Nr 4 protokół dostawy i odbioru
Nr 5 ryc. 1-3
Nr 6 rzut meble
Dyrektor Instytutu Dendrologii
Polskiej Akademii Nauk
prof. dr hab. inż. Andrzej M. Jagodziński
członek korespondent PAN
Kórnik, dnia 07.11.2025 r.










