OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
(zaproszenie do składania ofert)
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto. Przedmiotem postępowania jest dostawa opryskiwacza sadowniczego.
- Opis przedmiotu zamówienia.
Zakup i dostawa autoklawu pionowego o pojemności użytkowej w przedziale 75-100 litrów z akcesoriami, wyposażonego w pompę wewnętrzną do poboru wody.
Zamawiane urządzenie ma służyć do sterylizacji zarówno cieczy, jak i materiałów stałych. Autoklaw powinien charakteryzować się wysoką wydajnością oraz krótkim czasem trwania cyklu, uzyskanym dzięki efektywnemu systemowi grzewczemu i możliwości szybkiego chłodzenia.
Urządzenie powinno być wyposażone w pompę wewnętrzną do poboru wody, zapewniającą automatyczne i niezawodne napełnianie komory roboczej, co zwiększa wygodę użytkowania oraz umożliwia utrzymanie stabilnych parametrów pracy w trakcie kolejnych cykli sterylizacji.
Wymagane jest, aby autoklaw posiadał zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym m.in. monitoring parametrów ciśnienia i temperatury, automatyczny mechanizm blokady pokrywy oraz zabezpieczenia przed przegrzaniem i nadciśnieniem.
Autoklaw powinien być wyposażony w intuicyjny panel sterowania umożliwiający programowanie i zapisywanie cykli roboczych, co usprawnia obsługę i minimalizuje ryzyko błędów operatora.
Urządzenia powinno być wykonane z wysokiej jakości materiałów zapewniających trwałość oraz odporność na intensywne użytkowanie. Brak elementów elektronicznych w pokrywie (ma na celu zwiększenie niezawodności i ograniczenie kosztów serwisowych).
Gwarancja minimum 12 miesięcy.
- Warunkiem udziału w postępowaniu jest złożenie wraz z formularzem ofertowym dokumentacji technicznej oferowanego urządzenia. Na podstawie przesłanej dokumentacji Zamawiający dokona oceny, czy oferowane urządzenia spełnia warunki postawione w opisie przedmiotu zamówienia.
- Termin realizacji zamówienia do 31.12.2025 r.
- Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 17.11.2025 roku.
- Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie. Do oferty Wykonawca dołączy specyfikację techniczną oferowanego urządzenia potwierdzającą zgodność produktu z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia.
- Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 361, 852, 1473, 1721, 1911, z 2025 r. poz. 222. z póź. zm.) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia razem z dostawą do siedziby Zamawiającego.
- Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
- Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł. netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie na dostawę (kwota poniżej 15000,00 zł. netto).
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na dostawę autoklawu, znak sprawy DAZ.2540.935.2025” do 04.11.2025 roku w skrzynce podawczej na parterze Instytutu portiernia budynku A, do godz. 1000 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
- Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Damian Maciejewski tel. 796 360 310; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w godzinach od 730 do 1530.
  Zastępca dyrektora ds. organizacji i rozwoju 
 Instytutu Dendrologii PAN
dr hab. Ewelina Ratajczak, prof. ID PAN
Kórnik, 29.10.2025 r.
Złączniki:
Nr 1 Formularz ofertowy,
Nr 2 Wzór umowy,
Nr 3 Klauzula RODO,
Nr 4 Wzór protokołu odbioru.










