BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
  • Bip dodatkowe pola informatycjne:

    Wytwarzający: dr hab. inż. Emilia Pers-Kamczyc, prof. ID PAN,

    Osobaa publikująca: Wiesław Płócieniak

OGŁOSZENIE

O ZAMÓWIENIU NA WYKONANIE USŁUGI

(zaproszenie do składania ofert)

 Ogłoszenie o unieważnieniu postępowania


 

prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. . (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320. z późn. zm.) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto.

 

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem postępowania jest wykonanie zabiegów z zakresu pozyskania drewna w Arboretum i Lesie Doświadczalnym Zwierzyniec dla Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk.

Pozyskanie drewna może być wykonywane w technologii: pozyskania pilarką lub maszynami wielooperacyjnymi.

Maszyny wielooperacyjne powinny być odpowiednio dobrane do rodzaju pozyskania, nie mogą powodować ponadnormatywnych uszkodzeń drewna, zapisanych w normach i warunkach technicznych, obowiązujących w PGL LP. Technologia pozyskania drewna, zarówno pilarką jak i maszynami wielooperacyjnymi nie może powodować uszkodzeń pozostającego drzewostanu.

Prace przy pozyskaniu drewna organizuje Wykonawca, mający na uwadze w szczególności:

  • zapewnienie właściwych warunków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • wymagania zamawiającego dotyczące ilości oraz struktury sortymentów drzewnych,
  • termin realizacji zlecenia,
  • wymóg minimalizacji uszkodzeń w środowisku leśnym przy realizacji zlecenia,
  • ograniczenia wynikające z zasad ochrony przyrody.

Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania bieżącej przejezdności dróg leśnych położonych na terenie oraz sąsiedztwie pozycji cięć, na których odbywa się zabieg. Drzewa, które zostały ścięte na drogi leśne, obiekty melioracji wodnych, grunty obce, bagna, itp. muszą być niezwłocznie uprzątnięte. Wykonawcę ponadto zobowiązuje się do pozostawienia dróg leśnych, szlaków zrywkowych w niepogorszonym stanie niż w dniu rozpoczęcia prac.
W przypadku uszkodzenia szlaków zrywkowych oraz dróg leśnych wynikających z zastosowanej technologii zrywki, Wykonawcę zobowiązuje się do naprawienia szkód powstałych w wyniku jego działalności tj. uprzątnięcia zalegających gałęzi, zarównania kolein, odtworzenie drożności rowów odwadniających oraz przepustów. 

Stosy każdego sortymentu oraz rodzaju drewna składamy oddzielnie, na legarach, zabezpieczając je przed rozsunięciem. Pozostałe czynności związane z sortymentacją, przygotowaniem drewna do pomiaru wykonywać należy zgodnie z zapisami zawartymi w Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 29 września 2020 r. w sprawie wprowadzenia warunków technicznych stosowanych w obrocie surowcem drzewnym w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.

Nie dopuszcza się opierania stosów oraz mygieł o stojące drzewa.

Bezpośrednio po wyrobie sortymentów na pozycjach, na których występują odnowienia należy złożyć gałęzie zalegające na odnowieniach naturalnych lub sztucznych. Oznakowanie pozycji cięć przy pomocy tablic ostrzegawczych leży po stronie Wykonawcy.

W zestawieniu na pozycji nr 29 są ujęte cięcia przygodne.

Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z Ustawą o lasach z dnia 28 września 1991 r., zasadami hodowli lasu, instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej.

 

Lp

Wydz.

Pow.

Grupa cz.

Gat

S2A

S4

R-m S

1

2b

 1,1

TPP

Md

15,00

45,00

60,00

2

3l

 1,83

TWP

So

10,00

30,00

40,00

3

3l

 

TWP

Md

5,00

20,00

25,00

4

3l

 

TWP

Ol

 

10,00

10,00

5

4o

 0,43

TWP

Św

 

10,00

10,00

6

5g

 0,94

TPP

S0

20,00

30,00

50,00

7

5h

0,32

TPP

So

5,00

15,00

20,00

8

5j

0,79

TPP

Md

10,00

30,00

40,00

9

6a

 1,57

TWP

So

 

15,00

15,00

10

6a

 

TWP

Md

10,00

40,00

50,00

11

6a

 

TWP

Brz

 

15,00

15,00

12

6b

1,64

TWP

Md

 10,00

60,00

70,00

13

6b

 

TWP

Brz

 

5,00

5,00

14

6c

2,4

TWP

Md

 30,00

70,00

100,00

15

9j

0,51

TWP

So

 

25,00

25,00

16

9l

0,13

TPP

Md

 

8,00

8,00

17

9m

0,02

TPP

So

 

2,00

2,00

18

10h

0,65

TWP

So

 10,00

25,00

35,00

19

10h

 

TWP

Ol

 

5,00

5,00

20

10i

0,43

TWP

Św

 

5,00

5,00

21

10i

 

TWP

Md

 

5,00

5,00

22

10i

 

TWP

Dbc

 

5,00

5,00

23

10p

0,89

TWP

Md

 

20,00

20,00

24

10p

 

TWP

Św

 

15,00

15,00

23

10p

 

TWP

Brz

 

5,00

5,00

24

10p

 

TWP

Ol

 

5,00

5,00

25

11h

1,38

TPP

Św

 

20,00

20,00

26

11h

 

TPP

Ol

 

30,00

30,00

27

11h

 

TPP

Brz

 

15,00

15,00

28

12g

0,23

TPP

So

 

15,00

15,00

29

 

 

NN

 

 

100,00

100,00

RAZEM

15,26

 

 

125,00

700,00

825,00

 

  1. Termin związania ofertą – 14 dni, tj. do 14.04.2025 r.
  2. Termin wykonania całości usługi – do 05.12.2025 r.
  3. O możliwym terminie rozpoczęcia prac Zamawiający poinformuje z 30 dniowym wyprzedzeniem. Zlecenie uznaje się za wykonane jeśli zostanie zrealizowane w ilości 825 m3 pozyskania drewna z tolerancją +/- 15% tej ilości.
  4. Oferty wg wzoru stanowiącego zał. nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę za pozyskanie 1m3 drewna (dla TPP i TWP), zrywki 1m3 drewna oraz cenę za wykonanie całości prac wg podanej ilości drewna.
  5. Zamawiający dopuszcza możliwość rozliczenia każdego etapu usługi za pomocą faktur częściowych. Warunkiem zapłaty jest sporządzenie przez strony protokołu odbioru
    wykonania usługi lub jej części, zgodnie z załączonym wzorem - załącznik nr 4.
  6. Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) spowoduje odrzucenie oferty.
  7. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena brutto. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ważna oferta z najniższą ceną.
  8. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
  9. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
  10. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert: Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na pozyskanie drewna znak sprawy: DAZ.2540.218.2025” do 01.04.2025 roku do godz. 10:00 w skrzynce podawczej Instytutu portiernia budynku „A”, lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  11. Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno-proceduralnym jest Wiesław Płócieniak, w godzinach 7:30 do 15:30 tel.: 601857261; e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., pod względem merytorycznym Zbigniew Łyszczarz, w godzinach 7:00 do 15:00 tel.: 533 343 312; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

Zastępca dyrektora ds. organizacji i rozwoju

Instytutu Dendrologii PAN

dr hab. inż. Emilia Pers-Kamczyc, prof. ID PAN

Załączniki:

Nr 1 formularz ofertowy

Nr 2 wzór umowy

Nr 3 klauzula informacyjna RODO

Nr 4 wzór protokołu

 Pobierz załączniki

 

Kórnik, 24.03.2025 r.