OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU NA DOSTAWĘ TOWARU
(zaproszenie do składania ofert)
prowadzone zgodnie z regulaminem udzielania przez Instytut Dendrologii Polskiej Akademii Nauk zamówień wyłączonych ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
z 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320. z późn. zm.) o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto.
1.Opis przedmiotu zamówienia:
Sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych dla Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk w 2025 roku.
Wykaz tonerów w załączniku - pobierz.
1) Oferowane materiały eksploatacyjne muszą odpowiadać obowiązującym normom z zakresu gatunku pierwszego.
2) Towar musi być opakowany w sposób umożliwiający ich identyfikację (ilość, numer katalogowy, parametry techniczne, itp.) bez konieczności naruszania opakowania oraz z wszelkimi zabezpieczeniami stosowanymi przez producentów (np. hologramy, paski zabezpieczające przed wysypaniem proszku, itp.), a także w sposób chroniący przed działaniem czynników zewnętrznych. Wykonawca zobowiązuje się, dostarczyć fabrycznie nowy, pełnowartościowy, nieregenerowany i niefabrykowany przedmiot umowy, wolny od wad technicznych, wyprodukowany wyłącznie ze 100% nowych komponentów, w oryginalnych opakowaniach producenta z kodami kreskowymi, umożliwiające ich identyfikacje, bez konieczności naruszania opakowania.
3) Towar musi być fabrycznie nowy oraz spełniać wymagania techniczno-jakościowe określone w dokumentacji technicznej producenta na dany wyrób oraz odpowiednie normy.
4) Towar musi być dostarczony w opakowaniu zabezpieczającym przed zmianami ilościowymi i jakościowymi.
5) Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, za wyjątkiem wskazanych w formularzu ofertowym pozycji 33 oraz 41-43 – Zamawiający dopuszcza tylko oryginalne tonery dedykowane przez producenta, w związku z trwającym okresem gwarancji urządzenia.
6) Przez produkt równoważny Strony rozumieją produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych, lub lepszych (pojemność tusza/tonera, wydajność i jakość wydruku, szybkość schnięcia – utrwalania, niezamazywania się druku) w stosunku do typu zamawianego produktu fabrycznie nowego, nieregenerowanego, pochodzącego od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony. Produkt równoważny oferowany przez Wykonawcę musi być zgodny z wymaganiami określonymi przez producentów urządzeń. Dostarczone równoważne materiały eksploatacyjne nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz zaniżać jakości wydruku w stosunku do materiałów oryginalnych. Wymagana jest również pełna kompatybilność z oprogramowaniem sprzętu: informowanie o liczbie wydrukowanych stron, poziomie zużycia tonera, tuszu, głowicy – jeśli sprzęt posiada takie możliwości. W przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada układ scalony, który monitoruje proces druku, produkt równoważny winien posiadać analogiczny element działający w ten sam sposób.
7) W przypadku dostarczenia przez Wykonawcę produktów równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu, w formie pisemnej:
a) potwierdzenia zgodności parametrów technicznych (raport z testów wydajności wykonany przez jednostkę niezależną od producenta, która posiada akredytację Polskiego Centrum Akredytacji znajdującego się na ul. Szczotkarskiej 42, 01-382 Warszawa), w tym wydajności określonych na podstawie norm ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 24711 i 24712 dla wkładów atramentowych, ISO/IEC 19798 dla tonerów kolorowych (lub norm równoważnych). Oświadczenie może zostać wystawione na grupę lub kilka rodzajów tuszów lub tonerów;
b) certyfikat potwierdzający, że oferowane tusze, toner i inne materiały eksploatacyjne zostały wytworzone w systemie zarządzania jakością zgodnym z ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004 lub normami równoważnymi, aktualny w terminie składania ofert;
c) oświadczenie producenta tuszów, tonerów i innego materiału eksploatacyjnego, że dostarczane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi,
w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych
w stosunku do typu zamawianego produktu stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie wyprodukowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw własności intelektualnej producentów oryginalnych materiałów eksploatacyjnych (tonerów, tuszów i kaset), jak również że użycie tego produktu do serwisowanych w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia naruszającego warunki gwarancji lub utraty gwarancji takich urządzeń.
8) Wszystkie materiały eksploatacyjne, muszą posiadać stosowne atesty lub certyfikaty w zakresie bezpieczeństwa i dopuszczenia do obrotu handlowego.
9) Wykonawca gwarantuje, że zamontowanie i użytkowanie dostarczonych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie spowoduje utraty praw gwarancji producenta danego urządzenia i ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia sprzętu.
W przypadku gdy Wykonawca dostarczy towar, którego użycie spowoduje uszkodzenie urządzenia drukującego zobowiązany będzie do odebrania urządzenia drukującego, usunięcia powstałych szkód i zwrotu sprawnego urządzenia drukującego Zamawiającemu na swój koszt. Termin usunięcia uszkodzeń nie może być dłuższy niż 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
2. Termin związania ofertą – 14 dni, tj. 17.03.2025 r.
3. Termin realizacji zamówienia – sukcesywnie do 31 grudnia 2025 r.
4. Oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 powinny zawierać proponowaną cenę na wszystkie elementy zamówienia ujęte w opisie.
5. Cenę za wykonanie zamówienia Wykonawca określi w złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na wszystkie elementy zamówienia. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zastosowanie przez Wykonawcę stawki podatku VAT od towarów i usług niezgodnego z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego z 11.03.2004 r. (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535
z póź. zm.) spowoduje odrzucenie oferty. Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia w tym koszt dostawy do siedziby Zamawiającego.
6. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spełniającą warunki określone
w zapytaniu ofertowym dla każdego Zadania. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Cena brutto przedłożonej oferty (C) – waga kryterium 80%.
Każda z ważnych ofert będzie punktowana w kryterium „cena oferty brutto” na podstawie ceny oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę
w Formularzu Ofertowym.
Ilość punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „cena oferty brutto” zostanie wyliczona według wzoru:
Cn
C = ----------- x 80
Co
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „cena oferty brutto”.
Cn – najniższa zaoferowana cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Co – cena brutto zaoferowana w ofercie badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 80 punktów.
Oferowany % upust (U) od stosowanej cennikowej ceny materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych nieujętych w ofercie – waga kryterium 20%.
Ilość punktów przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „Oferowany % upust” zostanie wyliczona według wzoru:
Uo
U = ------------- × 20
Un
U – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Oferowany % upust”.
Uo – % upust w ofercie badanej.
Un – najwyższy % upust spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Maksymalnie w kryterium „Oferowany % upust” oferta może uzyskać 20 punktów.
Wyniki wszystkich obliczeń dokonywanych w kryteriach podlegają zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku, przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania: 100 pkt. Zamawiający złoży zamówienie u Wykonawcy, który nie został wykluczony, a jego oferta odpowiadawszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym i uzyskała największą ostateczną liczbę punktów (Po), która będzie stanowiła sumę: ilość punktów uzyskana
w kryteriach według następującego wzoru:
Po = C +U
7. Maksymalny termin dostawy poszczególnego zamówienia wynosi nie więcej niż 3 dni robocze, licząc od dnia złożenia zamówienia.
8. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie podpisana umowa wg wzoru załącznika nr 2 do ogłoszenia (dotyczy zamówienia na kwotę powyżej 15000,00 zł netto) lub zostanie wysłane pisemne zamówienie na dostawę (kwota poniżej 15000,00 zł netto).
9. Zamawiający dopuszcza możliwość rozliczenia zamówień za pomocą faktur częściowych.
10. Zamawiający przewiduje możliwość złożenia zamówień na dodatkowe dostawy nieujęte w przedmiocie zamówienia w wysokości do 20% wartości umowy brutto.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Od tej decyzji nie przysługują środki odwoławcze.
12. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta cenowa na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych w 2025 roku, sprawa nr DAZ.2540.142.2025” do 04.03.2025 roku w skrzynce podawczej Instytutu - portiernia budynku „A”, do godz. 1000 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres:
13. Osobą do kontaktu w sprawie zamówienia pod względem formalno- proceduralnym jest Monika Jurga tel. 453400331; e-mail:
Załączniki:
Nr 1 wzór oferty,
Nr 2 wzór umowy
Nr 3 klauzula RODO
Dyrektor Instytutu Dendrologii
Polskiej Akademii Nauk
prof. dr hab. inż. Andrzej M. Jagodziński
Kórnik, 25.02.2025 r.