Termin: | Wiosna, lato i jesień |
Grupa docelowa: | Szkoła podstawowa Szkoły ponadpodstawowe |
Czas trwania: | 50, 90 lub 120 minut |
Metody: | (W zależności od grupy wiekowej) Prelekcja Pokaz na żywym materiale roślinnym Konkursy i zabawy |
Narzędzia: | Karty pracy Rośliny w parku Ilustrowane karty/eksponaty Tablice edukacyjne |
Cel: | (W zależności od grupy wiekowej i czasu trwania lekcji) Dostrzeżenie różnorodności świata roślin. Poznanie cech morfologicznych niezbędnych do identyfikacji roślin. Zapoznanie z wybranymi gatunkami roślin. Rozwijanie samodzielnej pracy ucznia poprzez pracę z kluczem do oznaczania roślin. Zapoznanie z podstawami systematyki roślin - klasyfikacja taksonomiczna wybranych gatunków. Poznanie podstawowych wiadomości na temat wykorzystania niektórych gatunków roślin. Poznanie niektórych gatunków roślin trujących i chronionych w Polsce. |